Afgelopen weekend kwam dan de uitslag van de Godot Wild Jam (game-jam) en mijn spelletje, MoonR, is geƫindigd op plek 17.

Op zich prima plek, 17 van de 61 inzendingen. Dus op 27% … maar was er wel beetje door teleurgesteld. Eerlijk gezegd had ik zelfs beetje gehoopt op een 1e plek … zo vol zelfvertrouwen was ik van de kwaliteit en fun die mijn spelletje bood. Heb veel van de ingezonden spellen gespeeld en vaak dacht ik: “ja leuk, maar niet super tof” of “ziet er mooi uit, maar is qua gameplay beetje saai” etc.

Dus toen de eindscore gepresenteerd werd en een ander spel op 1 stond, dacht ik nog even: “oh, misschien ben ik dan top 3″… maar nee, ik moest een stuk naar beneden scrollen. Totdat ik MoonR op plek 17 tegenkwam.

Accessibility#43.5523.552
Controls#63.7593.759
Theme#94.2074.207
Originality#104.0004.000
Fun#133.4143.414
Overall#173.4483.448
Graphics#213.7243.724
Audio#551.4831.483
de scores voor MoonR

En boven mijn inzending stonden andere spellen, waarvan sommigen echt wel leuk waren of kwalitatief goed in elkaar zaten … maar er zaten er ook bij die een stuk minder origineel / grappig / leuk qua gameplay waren. Een old-school racer bijvoorbeeld – met een grote maan op de achtergrond … that’s it. Speelde super basic en was (vond ik althans) totaal niet leuk om te spelen… enige was dat het er wel nice uitzag.

Maar merkte tijdens het spelen en waarderen sowieso al een groot verschil, op bijvoorbeeld sommige spellen werd super enthousiast gereageerd – terwijl ik het niet echt bijzonder vond.

Maar ok. Zag ook wat spellen helemaal onderaan de ranking staan, waarvan ik dacht: “wow, dat is wel heel gaaf gemaakt”. Dus blijkbaar is mijn mening niet eentje die veelvuldig gedeeld wordt.

Ach ja. Ik heb weer iets gemaakt, dat was het belangrijkste doel van deze game-jam. Nu weer snel de game-dev-pen oppakken … voordat het allemaal weer wegzakt.