De afgelopen week was ik een beetje druk met m’n game-jam. De kids hadden nog vakantie, dus we deden wat leuke dingen (naar de Eemhof wezen zwemmen en m’n nichtje kwam logeren). Maar in de tijd die ik nog wel had werkte ik aan m’n game-jam inzending, genaamd MoonR.

Uiteindelijk vooral 2 dagen druk aan gewerkt, donderdagavond tot 1:30 ’s nachts en zondag de hele avond bezig geweest. Donderdags was vooral veel bezig geweest met de basis gameplay-loop, het kijken, het starten en stoppen van het moonen en de logica achter het berekenen (en groeien) van de punten.

Clip van de gameplay in versie 0.4.0 (donderdag)

Toen zaterdagavond kleine beetjes gedaan, maar was de hele dag in Almere – Elvis samen gekeken met m’n moeder en daarna daar lekker blijven mee-eten.

En toen zondagavond vooral bezig geweest met visuele aanpassingen, kleuren toegevoegd en wat kleine animaties. Uiteindelijk nèt op tijd de game ingediend en toen was ik klaar.

Het eindresultaat

Of tenminste, toen begon het “marketing-gedeelte”. Dus ik promootte de game op verschillende kanalen, liet andere game-jam deelnemers het spelen en een waardering geven en ik speelde ook veel andere spellen. Zitten wel leuke spellen bij, maar vind m’n eigen toch wel het leukst / grappigst / eigensts.

Deze week is dus nog vooral veel andermans spellen spelen en die een waardering geven en dan ergens begin volgende week komt de uitslag, ben benieuwd op welke plek MoonR eindigt.

Speel het zelf hier: https://skar.itch.io/moonr