Categorie├źn
Devlog

Boem!

En de volgende devlog is klaar.

Het maken ging al een stuk sneller dan de eerste.

Alhoewel. Het opnemen van de voice-over ging een stuk sneller, aangezien ik nu weet hoe ik dat proces wil doen. Ik schrijf de bulletpoints op, ga dan gewoon zitten en begin te vertellen en gebruik de bulletpoints als leidraad. Daarna luister ik m’n gebrabbel terug en schrijf het letterlijk uit, zonder alle uhms en verander sommige woorden nog wel beetje.

Dan heb ik een ‘natuurlijk verteld’ verhaal en kan het daarna in 1 run opnemen. Soms paar keer even pauseren wanneer ik de draad kwijt raakte of even struikelde over m’n woorden, maar over het algemeen was het redelijk snel opgenomen.

En toen begon het zoeken van de juiste video-fragmenten, wat een grotere klus was dan ik had verwacht.

Bij m’n eerste devlog had ik de fout gemaakt dat ik geen tussentijds beeldmateriaal had opgenomen, dus heb tijdens het maken van m’n devlog een aantal keer gefaked – een oude build geopend en die gefilmd … alsof ik ermee bezig was.

Dat werkte wel bij de dingen die ik moest doen binnen Godot, maar voor bijvoorbeeld het tekenen van de art werkte dat niet – want juist dat opbouwende proces kon ik niet laten zien, wat jammer was.

Dus had me bij deze game jam voorgenomen om elke keer alles op te nemen. En dat had ik ook heel keurig gedaan.

Wat dus resulteerde in dat ik meer dan 20 uur aan videomateriaal had. Met daarbij dus allemaal geswitch naar Spotify of Discord, wanneer ik met Rick aan het kletsen was. Of dat ik eventjes iets moest opzoeken of even m’n mail bekeek – stond er allemaal op.

En daar moest ik dus overal doorheenploegen. Gelukkig kon ik nog wel beetje m’n git history gebruiken om te kijken wanneer ik bepaalde features af had gerond en dus beetje zien wanneer ik waar mee bezig was.

Dat scheelde wel aanzienlijk, maar ben toch dagen (op-en-af) bezig geweest met het doorzoeken van de videos naar de juiste fragmenten.

Maar hij is eindelijk klaar!

Wel blij met het eindresultaat. Heb iets meer dingen kunnen laten zien hoe het gedaan is en wil ook wat kleinere videootjes op gaan nemen die bepaalde aspecten nog iets beter uitleggen.

Heb wel beetje de smaak te pakken gekregen met het maken van videos.

En heb ook gelijk maar even geinformeerd bij een aantal mede-game-developers hoe zij hun devlog materiaal opnemen. En die doen dat dus blijkbaar tijdens het ontwikkelen, dat wanneer ze een bepaalde feature afgerond hebben, dat ze dan even dat opnemen, zodat je later gewoon wat fragmenten kan combineren en klaar.

Dus dat gaan we de volgende keer doen ^^

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *