Vanavond om 21:00 begon de game jam.

Afgelopen week al beetje wat dingen voorbereid, zoals de automatische deployment naar itch.io enzo. En had ook al een soort template gemaakt voor als ik een nieuw spel wil maken.

Dit allemaal zodat ik me zoveel als mogelijk kan concentreren op het maken van m’n spel.

Hieronder beetje een log van hoe de voortgang vanavond ging:

[16:30]
Alvast een leeg project aangemaakt, naar Github gestuurd en even getest of het deployen naar itch.io goed werkt.

Nu ben ik helemaal klaar voor vanavond.

[20:30]
Middenin de film (Super Juffie) hield ik het niet meer en ben ik naar boven gegaan. Er was al wat artwork vrijgegeven met het logo, dus alvast begonnen met een splash-screen te maken hiermee.

[21:00]
Het thema wordt bekend gemaakt en het is: Out of Control

Een heerlijk thema – lekker vrij en abstract.

Direct hiermee aan de slag gegaan en brainstormen en ideeën lopen schetsen.

Na het schetsen eerst even het werken aan de splash-screen afgerond en aan de slag gegaan met wat basis player movement. En daarna gekeken naar aantal tutorials / uitleg over hoe je een melee-wapen maakt. Nog wel lastig, zie het nog even niet goed voor me hoe dat moet werken.

Wat snelle schetsjes voor de wapens

En om 23:30 netjes gestopt. Morgen een drukke dag voor de boeg, dus ga maar ff op tijd naar bed.