Categorie├źn
Game development

Aanloop

Over 1 week begint een nieuwe game jam, de GMTK (Game Maker Toolkit) Jam. Deze jam wordt georganiseerd door een populair gamedev Youtube kanaal en is dit jaar (waarschijnlijk mede door Corona) zo populair dat er inmiddels al meer dan 13.000 mensen zich hebben aangemeld.

Na de vorige game jam (en tevens m’n eerste jam ervaring) had ik genoeg zelfvertrouwen om me aan te melden voor deze GMTK Jam. Afgelopen week dan ook bezig geweest met de ‘voorbereidingen’.

Beetje me gaan inlezen weer in game design, inzendingen van voorgaande jaren bekeken, weer meer gaan experimenteren met Godot – nu een Snake kloon gemaakt en ook een boilerplate opgezet zodat ik snel nieuwe games up-and-running heb.

Aankomende week zal ik ook nog verdere voorbereidingen gaan treffen, zeker omdat ik het deze keer alleen wil gaan doen. Dus wil me nog even wat plekken vinden waar gratis assets (afbeeldingen, animaties, muziek en soundeffect) te vinden zijn en ook nog 1 of 2 korte snelle spelletjes maken – net als Snake.

Gewoon beetje als warming up.

Vind het ook wel spannend, zeker omdat het een game jam is met 48 uur doorloop.

Het begint volgende week vrijdagavond om 20u en eindigt de zondag erop om 20u.

Dus heb het weekend gereserveerd, zodat ik me helemaal kan focussen op de game jam. En donderdag en vrijdag ‘s middags vrijgenomen, om toch nog wat samen te doen met m’n gezin.

Maar we gaan het zien. De vorige game jam eindigde ons spel op de 24e plek – van de 75 inzendingen. En heb ik super veel geleerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *