Afgelopen weekend ben ik begonnen met het opnieuw maken van m’n eerste Unity game, Asteroids.
Voornamelijk om te zien hoe ik in Godot een echt spel moest maken en daarnaast omdat het me een mooie vergelijking leek, eens kijken hoe makkelijk/moeilijk dit gaat verlopen.
Maar al snel had ik de assets erin zitten, had ik de juiste instellingen en kon ik m’n schip bewegen door het scherm.
Volgende stap was het toevoegen van asteroiden. En nu – 2 dagen later – heb ik al een werkend prototype:
Om tot dit prototype te komen was eigenlijk niet zoveel gepuzzel nodig, vooral logische zaken. Weinig (tot geen) gedoe met uitzoeken hoe ik iets nou precies in Godot moest doen (zoals wel moest bij Unity) – maar vooral nadenken over game-design.
Maar nu ik dit heb, beginnen de ideeën weer te borrelen. Zomaar Asteroids weer opnieuw maken is beetje suf. Dus we gaan een iets andere richting op – later meer hierover (wil niks spoilen ^^)
Maar tot nu toe heb ik Godot nog steeds super hoog zitten, het werken ermee is super leuk en ga nu gewoon weer lekker verder.