Sinds ik me kan herinneren, of eerder, sinds ik me er bewust van ben geraakt, ben ik regelmatig enthousiast over iets anders.

Heb er ooit een hele post aan gewijd, m’n golvende enthousiasme. Ene moment ben ik enthousiast over het een en het volgende moment over het ander.

Momenteel ben ik me aan het inlezen over het programmeren voor de GPU, zogenaamde shaders maken dus. Dit alles na het zien van onderstaande trailer van de indie-game A Short Hike.

Vond de grafische stijl zo gaaf, zag daar al echt een grover spel in gebeuren … en wil dat dus gaan leren.

Heb nog even aan de ontwikkelaar gevraagd of hij iets meer kon vertellen hoe hij dat had gemaakt en al snel kreeg ik een reactie met wat meer informatie.

Een van de grootste eye-openers was dus dat de stijl deels mogelijk wordt gemaakt door een aantal custom shaders. Dus tja, daar wil ik dan meer van weten.

En tegelijkertijd heb ik ook weer het gevoel dat ik mezelf niet verder ontwikkel, omdat ik de Unity-cursus alweer paar weken niet heb aangeraakt en dat eigenlijk zou moeten afmaken… vind ik dan.

Maar ja – ga nu lekker even wat tutorials doen om shaders te (proberen te) begrijpen.