Vanavond was het weer tijd voor een poging om de volgende mini-boss te verslaan. Ik had gister al een aantal pogingen gedaan, had de juiste volgorde en alles al wel gevonden – maar was me nog niet gelukt om die boss te verslaan.

Vanavond deed ik weer een aantal pogingen. Ik deed nog een paar alternatieven, maar geen van allen werkte beter dan m’n originele volgorde.

Deze was als volgt:

  1. Niet direct vanaf de Sculptors Idol doorrennen naar de boss, maar eerst even de tijd nemen om de twee vijanden die onderaan de grote trap stonden te killen. Was er namelijk achter gekomen dat ik ‘te vroeg’ was en dan begon een van de vijanden niet te lopen – wat m’n hele plan in de war schopte. De paar keer dat ik meteen doorrende, bleef hij gewoon op z’n plek staan. Beetje maf.
  2. Daarna ging ik meteen linksaf, sloop door het gras en killde een van de schutters.
  3. Dan terug het gras in en wachten op de vijand die eraan kwam lopen. Dit was dus die vijand die – als ik te snel ging – gewoon bleef staan.
  4. Daarna terug naar de ingang en de andere kant op. Vanavond vond ik uit dat als ik bovenlangs ging, dat dan de boss ook nog eens bleef staan. Anders begon hij met lopen – waar ik ook geen last van had, maar ok.
  5. Dus dan via boven, via een overhangende tak, tot achter het vervelende bel-mevrouwtje en die killen.
  6. Dan wachten totdat een van de wachters net wegliep, z’n collega killen.
  7. Dan weer wachten totdat hij weer terug was en hem killen. Dat triggerde (om een of andere reden) dat een van de wachters vanaf het plein naar boven gerend kwam.
  8. Dus dan buitenom lopen en de laatste twee wachters killen.

Dat deed ik dus elke keer en kon dan rustig aan de mini-boss beginnen. Kreeg er uiteindelijk wel steeds meer handigheid in, ging steeds sneller en vloeiender.

En dan uiteindelijk sloop ik tot achter de mini-boss, zodat ik hem al een keer een deadblow kon geven. En dan langzaam hem kon bevechten.

En ik kwam steeds verder. Een keer zelfs tot op een heel klein stukje van z’n health … en toen ging ik dood. Begon ook steeds verbaler te spelen… als ik verloor te ‘vloeken’ en toen ik hem bijna had gehaald en dood ging, was het wel even hardop diep zuchten en steunen.

Maar gaf me ook steeds meer overtuiging dat het haalbaar was en dat ik in de buurt was. Dus ik bleef het proberen.

En met succes, want uiteindelijk slaagde ik erin. Ging in eerste instantie nog eventjes mis, want hij merkte me op toen ik de eerste stealth deadblow wilde uitvoeren … dus ik moest hem twee keer een deadblow geven. Maar ik rende weg en kwam toen direct weer terug … daardoor werd de boss-fight gereset, ging hij gewoon weer z’n standaard rondje lopen en kon ik hem alsnog de eerste deadblow geven.

En toen langzaam aftasten en soms even een prikje uitdelen. Had deze laatste (succesvolle) poging – achteraf gezien – ook nog een goede tactiek. Had namelijk bedacht dat ik eens ging proberen hem met olie te besprenkelen en dan m’n vuur-schiet-protese-actie te doen. En dat werkte eigenlijk verbazingwekkend goed. Denk dat ongeveer de helft van z’n health eraf is gegaan omdat ik hem in vlammen had gezet.

Toen ik hem had verslagen zat ik echt even met beide handen in de lucht en hardop “yessss!” geroepen. Dat voelde fijn zeg. Heb meerdere keren gedacht om te stoppen, om even gewoon hem te laten voor wat hij is en door te gaan. Maar ook het feit dat ik nog 1 upgrade-kralen-ketting nodig had en dat hij die had, dat maakte ook wel dat ik hem graag wilde verslaan.

Nadat hij verslagen was, heb ik mezelf direct even geupgrade – nu heb ik dus iets meer health. Yeah!

En toen weer door. Had nog eventjes moeite om te vinden waar ik naartoe moest … maar toen ik even beter keek, zag ik ineens een pad die onder, tegen de rotsen, verder ging. Dus daar naar beneden gesprongen.

Werd direct in m’n rug aangevallen door een soort gekko – die gif spuwde.

Ik versloeg hem vrij gemakkelijk, maar doordat ik hem openreet, stond ik ineens in een wolk van gif … en toen ik dus een stukje verder liep om daar te gaan healen … stortte ik neer, het gif was toch teveel van het goede geweest.

Maar we konden weer verder. Beetje paar rotsen springen enzo … en ineens dook daar een gigantische slang op. Had die slang in een aantal trailers al wel gezien, dus heel verrassend was het niet.

Daarna kwam dus een korte sectie waarin je langs de slang moest sluipen. Was niet heel boeiend … had hem uiteindelijk in m’n eerste poging al goed in z’n oog geraakt en kon verder. Ik had er (gelukkig) niet heel veel last van en kon gewoon weer verder. Denk dat ik er totaal een kwartiertje mee bezig ben geweest.

Ik kwam daarna bij een groot kasteel. Daar lopen weer allerlei wachters rond. En daar stond ook weer een Sculptors Idol – dus kon ik eventjes saven.

Ik verkende het kasteel, bevocht de verschillende wachters en kwam uiteindelijk bij een heel groot slagveld. Overal liggen lijken, dode paarden en wapperende banieren.

En het moment dat ik het slagveld betrad, kwam er een boss aan, op een paard, met een grote lange speer in z’n hand.

Dit wordt nog een flinke kluif. Dit is heel anders dan een boss die gewoon loopt.

(11:24 uur gespeeld)