En we gingen weer verder met Arkham Horror – The Card Game
Eerst vorige week vrijdag. Het geleerde van m’n vorige sessie in m’n achterhoofd houdend, paste ik m’n deck een beetje aan, zodat ik genoeg vechtkracht had. En toen kon ik verder en het tweede scenario was aan de beurt.
De layout van het spel was heel anders dan het eerste scenario; er lagen veel meer locaties, in een groot rechthoek naast elkaar.
Daarin moest ik – onder tijdsdruk – informatie verzamelen over een aantal cultisten. Maar al snel ging het mis. De eerste cultist had ik snel gevonden en binnen gehaald, maar toen kreeg ik het wat zwaarder te verduren. Er kwam een monster achter me aan, de Masked Hunter.
Hij voorkwam dat ik meer aanwijzingen kon vinden en daarmee werd het spel moeilijker en moeilijker. En toen ik hem uiteindelijk verslagen had en ik het gevoel had dat het weer de goede kant op ging, kwam de volgende vijand, een Hunting Nightgaunt. Dat werd me beetje too much, dus ik besloot om op te geven. Deze optie was specifiek voor dit scenario en uiteindelijk bleek dat het ook (praktisch) de enige oplossing was.
En gisteravond deed ik het laatste scenario. In dit scenario ga je het bos in, je weet dus niet hoe de wegen zullen gaan lopen en wat je zult tegenkomen.
Ik heb alleen wat kernpunten opgeschreven, herinner me inmiddels te weinig van de daadwerkelijke gebeurtenissen – maar wil het toch even (voor de archieven) publiceren:
- te lang blijven hangen om met vijanden te vechten
- waardoor de vijandelijke agenda te snel vooruit ging
- en de eindbaas heel snel kwam
- toen maar opgegeven (was een optie)
Hoorde later van mensen op BGG dat dit scenario een van de lastigste was van het hele spel en dat er dus maar weinig het scenario succesvol eindigen.