Afgelopen week besloot ik om me weer wat meer te richten op game development. Pakte m’n Asteroids projectje weer op en ging weer beetje verder rommelen.
Begin dit jaar had ik al de enemies geintroduceerd en beetje een beginnetje gemaakt met dat ze de player volgden.

Maar toen beetje blijven hangen in dat ze (de enemies) moesten kunnen rondkijken, de player vinden en dan naar de laatste locatie gaan waar ze hem vonden. Denk dat ik het mezelf weer beetje te moeilijk heb gemaakt. Maar toch kon ik het idee niet helemaal loslaten. Heb destijds (begin dit jaar) ook een tijdje wat tutorials en cursussen (online) gevolgd over trigeometry enzo, was super interessant en leerde er weer veel van. Maar m’n game-dev ambitities belanden weer in het vergeethoekje.

Dus nu weer beetje opgepakt. Vanavond weer beetje lopen rommelen en uiteindelijk nu enemies die je zoeken en volgen, health items die animeren wanneer ze worden opgepakt en last-minute ook nog even wat smoke animaties gemaakt wanneer je ergens op schiet ^^

Kijk hieronder even een aantal gifjes met de voortgang:

De enemies achtervolgen de speler (februari 2017)

Testje om de enemy te laten zoeken ipv dat ze direct op de speler afkomen (februari 2017)

Enemies zoeken en zodra de speler in hun Field of View is, gaan ze naar de laatste lokatie waar hij gezien is (september 2017)

Smoke en health pickup animaties (september 2017) – en lastige enemies ^^