Categorieën
Games

Geweldig fantastisch awesome

Vanavond pakte ik de story van NieR weer op. Had er eigenlijk niet heel veel zin in, of tenminste, ik wist het eigenlijk niet. De vorige keer had ik het 2e einde behaald en het werd nu weer iets anders – omdat we nu verder gingen met het verhaal.

Ik begon als 9S en moest wat robots uitschakelen die als anti-air fungeerden. Daarna schakelde de gameplay over naar 2B, waarbij we de verschillende squads moesten helpen met robots neermeppen. Als laatste was een grote robot, die ik met moeite neerkreeg – voornamelijk omdat hij zoveel health had.

Daarna werden we naar een laatste squad gestuurd, die we hielpen en ineens haalden de robots een speciale EMP-aanval tevoorschijn. Dit zorgde ervoor dat 2B zich niet kon bewegen en de controle werd weer naar 9S overgezet. Met hem moest ik de robots vernietigen, terwijl ze allerlei EMP-aanvallen op me afvuurden. En het gave was dat elke keer als zo’n EMP-aanval me raakte, er meer van m’n interface kapot ging. Dus eerste keer werden de robots een beetje meer blurry, daarna kon ik niet meer dodgen en uiteindelijk zag ik alleen nog maar een rode waas en wat bewegende rode pixels wat de aanvallende robots waren. En daarna werd het zelfs nog onduidelijker, want bijna heel het scherm werd een grote waas van grijs/wit. Het hacken van de robots werd daardoor nog lastiger.

Maar uiteindelijk lukte het me ze te verslaan, toen kreeg ik weer de controle over 2B… maar alle andere YorHa units waren corrupt geraakt door een virus en die moesten we nu bevechten. Na een lange tijd tegen de YorHa units te hebben gevochten ging ik dood. Daarna spawnde ik vlakbij en zag toen pas dat m’n missie was om verderop een radio-jammende robot te verslaan. Al m’n lange vechten tegen alle YorHa units was niet echt nodig geweest dus.

Naar (weer) een grotere robot, maar deze keer omringd met YorHa units… en het werden er steeds meer. 9S besloot uiteindelijk dat we ze niet konden verslaan en dat we onze self-destruct-black-boxes moesten gebruiken… wat we dan ook deden.

En ik werd weer (als 2B) wakker in de Bunker. Daar in gesprek met de Commander, toen ineens alle YorHa units om ons heen ook corrupt werden en ons begonnen aan te vallen. Na ons een weg te hebben gebaand (gehakt voornamelijk) naar de Terminal, bleek de Commander ook corrupt en moesten we – als de twee laatste YorHa units – de missie afmaken.

Op weg naar de aarde, terwijl ineens weer een soort van begincredits getoond werden (heel bizar), moest 9S weg en raakte 2B geraakt door het virus en stortte neer. Daar moest ik – al strompelend en terwijl het scherm visueel steeds meer ging storen (echt heel gaaf vormgegeven) – vanuit de Flooded City naar het vervallen winkelcentrum gaan. Maar halverwege was de grote diepe put, waar ik in viel en eigenlijk  dacht dat ik er toch niet meer uit kon komen. Heb eventjes beetje mezelf aan m’n lot overgelaten, maar besloot uiteindelijk om er toch uit te klimmen. Wat lukte, maar toen stuitte ik op (weer) een grote robot en allemaal kleine er omheen.

Deze robots wilden me allemaal niet met rust laten en bleven maar aanvallen. En aangezien ik verzwakt was door het virus (wat steeds erger werd), kon ik na een klap ook niet meer doen dan overeind krabbelen en de volgende klap incasseren.

Uiteindelijk haalde ik het einddoel niet en viel dood neer. Einde P gehaald ^^

Dus toen weer terug in de Flooded City, daar direct weggesprint, beetje moeizaam – robots ontwijkend – naar het winkelcentrum gekomen… en daar kwam ik A2 tegen. We versloegen samen de paar YorHa units (eigenlijk deed A2 het, 2B was beetje hoopte zieligheid). 2B was zover heen dat ze niet meer te redden viel en ze gaf dus d’r herinneringen door aan A2.

En toen switchde ik weer naar 9S en rende naar waar 2B zou zijn. Daar zagen we hoe A2 2B killde en 9S zich woedend over de brug kwam aanrennen. Toen stortte de brug in en kwam de vraag (in een gesprek tussen 2 pods) wie ik wilde supporten, 9S of A2. Ik koos voor 9S, maar verwacht dat dit later nog wel eens terug zou kunnen komen.

9S wordt wakker in het resistance kamp … en toen was het weer tijd om naar bed te gaan.

{25:36 uur gespeeld}

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *