Categorieën
Game development

Avondje game-dev’en 

Vanavond samen met Mathijs (eindelijk) een keer een avondje gefocussed op game-dev’en. Samen beetje rommelen, beetje rotzooien in Unity en iets aan de praat krijgen. 

Het grootste probleem (lees: uitdaging) is bedenken wat we gaan maken. Uiteindelijk uitgekomen op een local multiplayer game. Dus op 1 scherm tegen elkaar ‘vechten’. 

En toen zijn we maar beetje – los van elkaar – gaan prutsen en klooien. Mathijs had al snel rondspringende kubussen en ik twee players die onafhankelijk van elkaar konden rondbewegen. Uiteindelijk ook nog beetje bezig geweest met wat roteren en schieten, maar dat nog niet helemaal kunnen afronden. 

Vond het aan de ene kant wel lastig om iets te gaan maken zonder echt een eind-idee. Maar aan de andere kant kwam ik soms wel weer op nieuwe ideeën terwijl ik iets maakte. 

Was al-met-al een leuke avond en zeker voor herhaling vatbaar. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *