Categorie├źn
Game development

Maken ipv spelen

Afgelopen weekend speelde ik terloops even Steredenn (een hele gave – en pittige – side-scrolling shootemup) en werd meteen weer enthousiast / gegrepen door het game-develop-virus.

De afgelopen dagen weer veel over het maken van games nagedacht, veel gelezen en vrijwel elke avond wat tutorials gevolgd. Had het een tijdje geleden al over de keuze tussen Unity en Game Maker Studio, maar dat station zijn we inmiddels wel gepasseerd. Heb besloten dat Unity beter voelt voor mij en daarnaast geeft het me – ondanks de wat hogere leercurve – meer vrijheid qua development. Ik kan kiezen tussen 2D en 3D en wat grotere plannen (ooit) uitwerken.

Het enige wat er nog ontbreekt is een solide idee. Heb allerlei kleine ideetjes die ik graag wil toepassen en gok dat het er steeds meer zullen worden.

Zit nu half beetje te twijfelen tussen 2D en 3D, en of het een hak-spel moet worden (ala Dark Souls) of toch meer een twin-stick shooter (zoals Steredenn, Luftrausers of Geometry Wars).

Denk nog steeds dat m’n eerste stap moet zal zijn het maken van een simpele game zoals Astroids. Alleen maar om een keer m’n voeten nat te maken (om het eens vrij te vertalen).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *