Vanavond dook ik de grotten in. Om de hoek van de lamp stonden eerst een aantal vissers-huisjes op palen. Uiteraard liepen daar (genoeg) vijanden rond en ben ik meerdere keren dood gegaan. Soms door een speer-dragende zeepokken vijand, dan wel door een opgeroepen AI-hunter, dan wel door bliksem afgeschoten door een vijand met een staf, dan wel doordat ik van grote hoogte naar beneden flikkerde, dan wel door een frenzy-veroorzakende ogen-met-monden vijand. Kort gezegd, ik ging veelvuldig dood.

Maar ja, dat hoort bij het spel. Daar heb ik me inmiddels wel bij neergelegd. Maar ik verkende dus het vissers-dorp en kwam daarna bij een grot.

Daar binnen liepen ook weer veel vijanden. Ik verkende langzaam de stellages en de gangen. En wat ik net ook al beschreef, ik ging vaak dood, maar kwam elke keer weer stapje verder. En uiteindelijk kwam ik (uiteraard) weer bij een boss uit. Een of andere Orphan of Kos, een vent die uit een of andere grote placenta kroop en begon te zwaaien met z’n darmen alsof het een grote knuppel was. Heel bizar weer, maar ja, dat ben ik nu inmiddels ook wel gewend ^^

Heb alleen wel de Doll in de Hunters Dream per ongeluk gedood. Dat gebeurde terwijl ik enthousiast m’n wapens aan het uitproberen was. Hoop echt dat ze er straks weer vrolijk staat, want anders ben ik m’n upgrade-punt kwijt. Auch.

(57:45 uur gespeeld en level 98)