De afgelopen 2,5 week gebeurde er veel op het gebied van de motoren. Na de vorige post kwam ik erachter  dat mijn AVB (bijzondere verrichtingen met de motor – tussen pionnetjes slalommen, remproeven, uitwijken etc) eind juni verliep. Dat had ik dus vorig jaar gehaald en daarna nog maar weinig gereden. Dus ik had haast.

Direct door m’n rijschool eind juni een afrij-examen laten aanvragen en ben intensiever gaan rijden. Rij nu gemiddeld 2-3 keer per week en merk grote vooruitgang.

Daarnaast moest ik ook nog ff snel tussendoor m’n motor-theorie halen – had ik ook nog niet. Dus de afgelopen twee weken met de neus in de boeken, totaal meer dan 1500 examen-vragen gemaakt en studeren-studeren-studeren. Maar dat was ook wel nodig, want motor-theorie is vele malen pittiger dan auto-theorie. Er werden vragen gesteld over EHBO, geldigheid van rijbewijs, kentekenbewijs, positie op de weg en er kwam zelfs een deel wiskunde om de hoek bij het berekenen van de rem- of volgafstand.

En gisterochtend was het zover. ’s Ochtends vroeg naar het CBR in Breda (kreeg een lift van een collega, dus dat scheelde) en om 10 uur liep ik weer naar buiten met m’n theoriecertificaat en een big smile. Totaal 3 fout of 47 goed, is maar hoe je het ziet. En daar ben ik dus heel blij mee.

De komende weken zal het dus nog intensief lessen worden, meerdere keren per week en dan eind juni afrijden en (hopelijk) ben ik dan klaar met lessen. We zullen zien en ik hou u allen hier op de hoogte.